Wednesday, July 07, 2004

Dag 6: Rit Monterey-Yosemite National Park

Om half acht vanochtend heb ik Kai uit zijn bed getrommeld, want hij wilde vandaag mee op mijn wandeling langs de zeehonden naar Cannery Row in Monterey. Hij had er geen spijt van! Grote delen van de wandeling erheen renden we samen en namen wat foto’s van een witte zeehond, die ons lief lag aan te kijken.

Bij Cannery Row aangekomen kreeg Kai een grote hete chocolademelk en ik een grote cafe latte bij Starbucks. Daarna liepen we het klein strandje op. Omdat het helemaal eb was konden we tot heel dicht bij de zeehonden lopen. Eentje werd zelfs bang en gleed terug het water in. Ik zou daar uren door kunnen brengen, op zo’n steen, kijkend naar de luie zeehonden en ottertjes in het water. Het is zo bijzonder!

Maar we wisten, dat Rick en de meisjes op ons wachtten, dus liepen we gauw terug. Vlak voor het hotel was er nog een strandje. Ook daar lagen luie zeehonden, dus wilde Kai er weer heen lopen.

Dit keer veroorzaakten we een gevecht tussen twee zeehonden, want eentje vond ons te dichtbij komen en probeerde een ander van zijn rots af te stoten, wat een verschrikkelijk lawaai tot gevolg had. Even deelden ze de rots, maar dat was ook niet goed en de witte zeehond won.

Na het bezoek aan het aquarium wisten we, dat er bij laag water heel wat in het water te vinden was. Ze vonden we anemonen en mosselen en allerlei andere schelpdieren. Maar wat helemaal fantastisch was, waren de zeesterren, die we na wat zoeken onder de stenen vonden! De meesten waren groen, maar er was ook een heel mooie oranje. Kai’s dag was helemaal goed en hij was blij, dat ik hem zo vroeg had wakker gemaakt.

Bij terugkomst wilden de meisjes natuurlijk ook gaan kijken, maar het zou een 4 uur lange rit naar Yosemite zijn en met ontbijt en uitchecken gingen we pas om 11 uur op weg.

De weg naar Yosemite was heel interessant omdat we langs allerlei boerderijen reden. De boerderijen hier zien er heel anders uit dan aan de oostkust. Er zijn geen silo’s of rode of groene schuren. Maar wel enorme groene velden met gewassen, die niet altijd makkelijk te onderscheiden zijn. Ik las, dat een gedeelte de “salad bowl of the world” wordt genoemd, vanwege de miljoenen dollars aan ijsberg sla, die er verbouwd wordt.

Verder was er een knoflook gedeelte (bij Gilroy, we hebben het knoflookfestival net gemist) en ook veel artichokken. En hele velden met onbekende gewassen.

We reden tot Merced, waar we bij In and Out Burger voor Rick en Katja lunch kochten. De rest van ons besloot, dat Wendy’s een betere keus was. In and Out was voor Rick eens maar nooit weer. Al had onze vroegere buurman hem bezworen, dat ze de beste burgers hadden, Rick vond ze maar zeer matig.

Om 4 uur reden we Yosemite National Park binnen. Ons hotel is een paar mijl voor de ingang. We reden het park binnen en langs de bekende gezichten in Yosemite Valley. Ik was echter te gaar van de rit om er veel om te geven. Morgen is het vast beter (we zijn van plan heel vroeg op te staan).

Na een stop bij de grote winkel in Yosemite reden we naar ons hotel, Yosemite View Lodge. Dit ligt net buiten het park, dus heel gunstig.

Nadat we alles de grote kamer (twee verdiepingen en een keukentje) hadden binnengesjouwd, besloten we te gaan eten bij het restaurant.

We kregen een tafeltje vlak aan de rivier, echt een prachtige omgeving! Helaas was het eten maar matig en flink duur, maar ja, dat valt te verwachten op zo’n afgelegen plek.

Na het eten reden we naar een plek bij de rivier, waar we even onze voeten konden natmaken. Daar was een vader met zijn twee zonen aan het vissen. We konder er niet uit opmaken wat ze aan het vissen waren, want het leek alsof ze geen aas gebruikten. Het was een idyllisch plekje en we besloten ter plekke het park wat rustiger te bekijken en niet alles te willen zien (zo zullen we waarschijnlijk de Mariposa Grove van Giant Sequoia’s achterwege laten en in plaats daarvan de Tuolumne Grove bekijken, minder bekende bomen, maar dichterbij) .

Dit is wel het drukst bezochte National Park, wat wij bezocht hebben, de valley was vanmiddag heel erg druk!

Ik hoop morgenochtend de kinderen vroeg op te krijgen, zodat we zoveel mogelijk van de dag kunnen genieten!

1 Comments:

Blogger Petra said...

Hoi Wendy,

Leuk! Ja, joh, je gaat genieten! Ik ben ook benieuwd naar jullie verhalen, hou ons op de hoogte!